کاربر گرامی، به سایت دکتر لپ تاپ و آموزشگاه فنی و حرفه ای اندیشمندان فن آوری خوش آمدید.
امروز, یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
همه مقالاتتکنولوژی روز کامپیوتر و ITتعمیرات لپ تاپریکاوری و جراحی هارد و فلشمهندسی معکوس بورد های الکترونیکیتعمیرات مانیتور های LCD و LEDطراحی و ساخت منابع تغذیه سویچینگ
ترتیب :
   

مقالاتی که با نشانه مشخص شده اند و امکان دسترسی به آن ها برای شما وجود ندارد مختص به کارآموزان آموزشگاه می‌باشد و برای مشاهده این مطالب نیاز به ثبت نام در یکی از دوره های آموزشگاه دارید.

در صورتی که تمایل دارید مقاله شما به نام خودتان در سایت ثبت شود ، می‌توانید مقاله خود را به همراه نام و شماره تماس به آدرس ایمیل ارسال نمایید.

اپل ارتشی از ربات های کوچک را برای تهیه نقشه داخلی ساختمان ها به کار گرفته است

 اپل اگرچه تا کنون نتوانسته در خصوص نقشه ی جاده و محیط های بیرونی با گوگل مپز رقابت کند، اما دست کم در تلاش است تا در زمینه ی نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان ها، تمام تلاش خود را به کار گرفته و از گوگل (و پروژه ی تانگو اش) جلو بزند.

شرکت ساکن کوپرتینو مشخصا به زودی یک بروز رسانی جامع برای Apple Maps ارائه خواهد داد و برای دریافت و تهیه نقشه داخلی ساختمان ها نیز می خواهد ارتشی از ربات های کوچک را مورد استفاده قرار دهد. بر اساس گفته های مارک گورمن از ۹to5mac، اپل از ربات های مستقلی برای این کار بهره خواهد برد که به سنسورهای بلوتوث iBeacon مجهز شده اند تا نقشه فضاهای داخلی ساختمان ها را تهیه کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تهیه نقشه فضاهای داخلی، یکی از اهداف اولیه شرکت مورد بحث در آغاز راه Apple Maps بوده است. اهالی کوپرتینو، می خواهند به کاربرانشان کمک نمایند تا نقشه مکان هایی نظیر فروشگاه ها، اداره ها و مجتمع های تجاری را همواره با خود داشته باشند و بتوانند قبل از حضور یافتن در آنجا، به واسطه آی دیوایس خود نقشه محل مورد نظر را بررسی نمایند.

اپل پیشتر نیز از سنسورهای iBeacon به شکل ساکن بهره برده است؛ برای مثال چنین سنسورهایی که در برخی از ساختمان ها نصب می شوند، به راحتی می توانند موقعیت قرارگیری کاربر آیفون را مشخص نمایند. در نتیجه به شکل دقیق مشخص می گردد که کاربران کجا و در چه مسیرهایی حرکت می کنند.

استفاده از چنین قابلیت هایی، برای اپل و بحث بازاریابی منافع بسیاری در پی خواهد داشت؛ توسط دستگاه های iBeacon که حال نیز در برخی ساختمان های تجاری نصب هستند، از طریق بلوتوث موبایل افراد حاضر در محل، می توان دید که چگونه یک حراج توانسته نظر خریداران را به خود جلب کند و به طور کلی کدام فروشگاه و محصول هایش در یک مجتمع تجاری موفق تر عمل نموده اند.

۹to5Mac اذعان دارد که هم اکنون، اپل در حال نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان های خود در کوپرتینو بوده و نباید انتظار داشته باشیم در iOS 9، از این قابلیت مشاهده نقشه های درون ساختمان ها بهره گیریم و این ویژگی شاید در سال آینده به Apple Maps اضافه گردد.

از سوی دیگر نیز احتمال می رود که نقشه های داخلی، در iOS 9 به شکل آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرند و اپل دست کم فضای داخلی ایستگاه های مترو، اتوبوس و قطار را در میان نقشه های خود جای دهد.